{ "menu": { "text": "Menu" } }
news and press Press releases Successful transition Arcadis pension fund to Het nederlandse pensioenfonds.
Press Utrecht 05 July 2018 13:43 EU/Amsterdam

Successful transition Arcadis pension fund to Het nederlandse pensioenfonds.

The successful transition of Stichting Pensioenfonds Arcadis Nederland to Het nederlandse pensioenfonds was realised in the space of six months. Stichting Pensioenfonds Arcadis Nederland is the oldest pension fund in the Netherlands (formed in 1924) to have transferred to Het nederlandse pensioenfonds (APF). The group transfer of accrued benefits from Arcadis Nederland’s pension scheme is approximately EUR 1.1 billion. The first pension benefit payments will be made in July 2018.

The pension entitlements of the Arcadis pension fund will be placed in a group of its own with Het nederlandse pensioenfonds. This group will have its own stakeholder council consisting of representatives of the employer, employees and pensioners. The transition involves more than 7900 participants in total, including 2100 active participants, 3200 inactive participants and approximately 2,600 pensioners.

Bram Mommers, chairman of the Arcadis pension fund: “We are very pleased with the transition to Het nederlandse pensioenfonds. We are happy with the constructive cooperation, in which the interests of the participants have always come first and will continue to do so. The manner in which the transition and cooperation have proceeded so far gives us much confidence for the future.”

Francis van Bergenhenegouwen, director of the administrative office of Het nederlandse pensioenfonds: “We are proud to have realised the transition of Stichting Pensioenfonds Arcadis Nederland in accordance with our agreements. We also owe this success to the cooperation with a.s.r., which is responsible for the pension administration, and Kempen Capital Management. We would like to welcome the participants and pensioners of Arcadis and are confident that they will feel at home in their new pension fund. They can rest assured that their pensions will be in good hands at Het nederlandse pensioenfonds.”

Over Het nederlandse pensioenfonds

Solide, wendbaar en verbinding maken. Dat is waar Het nederlandse pensioenfonds voor staat. Het nederlandse pensioenfonds (algemeen pensioenfonds, APF) is opgericht in januari 2016 en voert de pensioenregeling uit voor meerdere werkgevers. Het pensioenfonds staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en wordt bestuurd door een onafhankelijk bestuur. Het nederlandse pensioenfonds heeft een vrije keuze in uitbestedingspartners en er is geen commerciële prikkel of druk om veranderingen aan te brengen die niet in het voordeel zijn van de deelnemer. De pensioenuitvoering is uitbesteed aan a.s.r., het fiduciair management aan Kempen Capital Management. Het nederlandse pensioenfonds gelooft in de kracht van samenwerking als oplossing om tot een beter pensioen te komen voor deelnemers in een collectiviteit. Met de kennis van nu en met een nieuwe kijk op pensioenuitvoering stelt Het nederlandse pensioenfonds zich ten doel het pensioen te realiseren dat werkgevers en deelnemers hebben afgesproken en waarvan de waarde door de deelnemers wordt begrepen. Kijk voor meer informatie op www.hetnederlandsepensioenfonds.nl

Over Arcadis

Arcadis is de leidende wereldwijd opererende ontwerp- en consultancyorganisatie op het gebied van de natuurlijke en gebouwde omgeving. Door de toepassing van onze diepe marktsectorkennis in combinatie met onze ontwerp, consultancy, engineering, project- en management diensten werken we samen met onze klanten aan uitzonderlijke en duurzame resultaten. Wij zijn met 27.000 mensen die in ruim zeventig landen meer dan €3,3 miljard aan omzet genereren. Wij ondersteunen UN-Habitat met kennis en expertise om de leefomstandigheden in snel groeiende steden over de hele wereld te verbeteren. Bezoek ons op www.arcadis.com Arcadis. Improving quality of life.

Het Nederlandse pensioenfonds